czwartek, 11 października 2012

jak to z turecką ceramiką było ? ...

SPRZEDANY 

Na początek mała lekcja kulturowo - krajoznawczo - historyczna :)


"Jednym z największych współczesnych ośrodków wyrobów ceramicznych w Turcji jest KUTAHYA 
Już w XVI wieku osiedlili się tam mistrzowie rzemiosła i od tego czasu była ona drugim po Izniku 
miastem słynnym z pięknie malowanej ceramiki."
źródło: WIRTUALNA TURCJA
"W XVI i XVII wieku w piecach ceramicznych w KUTAHYA  produkowano wyroby, które można dziś podziwiać
 w całej Turcji. Piece używane są do dziś. "
źródło: TURCJA.ORG


Skąd się to wzięło?
A no stąd, ze taką mam naturę :)
W momencie gdy się za coś zabieram, staram się dokładnie 
o ile to możliwe poznać temat
Tak też się stało, gdy na talerzu, który właśnie chciałabym 
Wam zaprezentować znalazłam 
ręcznie wykonany napis: 
" specjal hand made mavi beyaz cini kutahya "
dowiedziałam się też, że oznacza to:
" niebieski i biały elf Kutahya "
źródło: oczywiście tłumacz google :D


Podsumowując mam w rękach talerz 
z którym niechętnie się rozstaję jest zachwycający
Wykonany bardzo starannie
W sieci znalazłam też kilka zdjęć, które częściowo zobrazują 
Wam mozolny proces powstawania tego cuda :)

źródło: OZER RAYMAN BLOG



źródło:OZER RAYMAN BLOG



Czasami wielu rzeczy uczymy się mimowolnie

ja dzisiaj znalazłam kilka drobnych informacji na temat tureckiej ceramiki

Zastanawiam się jaką drogę musiał przebyć ten talerz 
zanim znalazł się w moich rękach


Niestety podczas swej podróży został delikatnie uszkodzony
to drobne " odpryśniecie " zostało oznaczone na zdjęciu



Kolorystyka typowa dla ceramiki tureckie: niebieski, turkusowy, zielony, czerwony, żółty i biały
Do najczęściej spotykanych motywów ceramiki należą wzory rośliny (zwłaszcza kwiaty, gałązki z liśćmi), a później również inne motywy, np. zwierzęta tutaj ptak a dokładnie paw :)

jeszcze kilka zdjęć 
miłego oglądania :)


wymiary:
średnica: 23 cm


Zainteresowanych
zapraszam na ALLEGRO :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz